.
Tieto služby využívajú hlavne tí, čo odcestovali do zahraničia a pred koncom roka si spomenú na svoje rodiny, ktoré zanechali na Slovensku.
Internetové nákupy žiadajú malý predstih. Obzvlášť v prípade, ak je nákupná sezóna v plnom prúde. Pružnosť obchodu záleží na tom, či má prevádzkovateľ internetového obchodu sklad tovaru a či je vami zvolený produkt k dispozícii. Vo všeobecnosti platí v priebehu roka pravidlo, že od doby objednávky po doručenie balíčka ubehnú 3 až 4 dni.
Vybavenie objednávky s vyskladnením tovaru trvá približne 24 hodín, doručenie 2 alebo 3 dni v závislosti na zmluve medzi elektronickým obchodom a špedičnou spoločnosťou. Ak využijete lacnejšie služby doručenia prostredníctvom Slovenskej Pošty, čakanie sa môže predĺžiť.
Prevádzkovatelia internetových obchodov však upozorňujú na to, že v predvianočnom návale sa stáva, že objednávka nie je vybavená na ich strane včas, takže je lepšie počítať s oneskorením a pripraviť si 7 dňovú rezervu. Ak uvážime, že posledný pracovný deň, v ktorý budú pred sviatkami špedičné firmy doručovať zásielky je 23. december, objednať by ste mali tovar najneskôr do šestnásteho.
Zábudlivci a tí, čo zháňajú darčeky na poslednú chvíľu majú možnosť dohodnúť sa v niektorých internetových obchodoch telefonicky o osobnom vyzdvihnutí. To je vo väčšine prípadov možné uskutočniť v deň nasledujúci po objednávke. Takúto službu ponúka v Bratislave napríklad predajňa Mall.sk rovnaké služby ponúka aj Nay, či Datart. Podmienkou je však dostupnosť tovaru vo vami zvolenej pobočke.
Neexistuje žiadny mechanizmus, ktorý by garantoval doručenie tovaru pred termínom Vianoc. Môžete sa teda chrániť jediným spôsobom. Zvolíte spôsob úhrady na dobierku, ak bude tovar doručený neskoro, jednoducho ho nepreberiete. Nikto vás neprinúti aby ste tak spravili.